Zarządzanie wspólnotami
Obsługa bankowo - księgowa
- Prowadzenie kartotek finansowych poszczególnych lokali;
- Dokonywanie naliczeń i rozliczeń zaliczek na pokrycie kosztów bieżących, funduszu remontowego, mediów i innych związanych z utrzymaniem nieruchomości;
- Przygotowywanie planu gospodarczego dla nieruchomości wspólnej, ustalenie wysokości zaliczek wnoszonych przez Właścicieli lokali;
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty;
- Prowadzenie windykacji należności w stosunku do zalegających z opłatami Właścicielami, naliczanie odsetek za zwłokę w przypadku opóźnień w płatnościach, dyscyplinowanie dłużników przy pomocy pism i upomnień;
- Przygotowanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.
Obsługa administracyjna
- Prowadzenie i aktualizacja rejestrów i kartotek ewidencyjnych lokali i Właścicieli lokali;
- Zapewnienie dostaw usług komunalnych; zawieranie, wprowadzanie zmian i rozwiązywanie umów z dostawcami niezbędnymi do funkcjonowania nieruchomości, kontrola jakości i terminowość realizacji usług, kontrola parametrów dostaw mediów komunalnych;
- Dbałość o utrzymanie porządku i czystości w budynku, kontrola jakości i terminowość realizacji wykonywanych usług;
- Prowadzenie korespondencji z Właścicielami, wydawanie zaświadczeń w stosunku do Właścicieli lokali;
- Wyszukiwanie firm świadczących usługi: negocjowanie cen i weryfikacja warunków umów;
- Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów Wspólnoty i dokumentacji dotyczącej nieruchomości w siedzibie Spółki.
Obsługa prawna
- Reprezentacja Wspólnoty wobec organów administracji państwowej i samorządowej;
- Reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy Właścicielami;
- Opracowywanie oraz opiniowanie zawieranych umów;
- Opracowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty (regulaminy, statut) itp.;
- Reprezentacja Wspólnoty przed sądami, organami administracyjnymi i egzekucyjnymi.
Obsługa techniczna nieruchomości
- Bieżący nadzór nad użytkowaniem nieruchomości, kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- Nadzór nad realizacją okresowych przeglądów budynku (przeglądy roczne, pięcioletnie) i kontrole techniczne urządzeń stanowiących jej wyposażenie, bieżących napraw i konserwacji budynku;
- Analiza protokołów pokontrolnych, ocena stanu technicznego poszczególnych elementów budynku;
- Zebranie informacji potrzebnych do utworzenia rocznego harmonogramu remontów, sporządzanie planu rzeczowo – finansowego remontów;
- Sprawowanie nadzoru nad Wykonawcą remontów i modernizacji, odbiór tych prac;
- Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej budynku, prowadzenie książki obiektu budowlanego (KOB) zgodnie z wymogami prawa budowlanego.